Vše o nákupu

Na této stránce jsem nachystal podrobnosti o tom, jak to u mě funguje. Najdete zde tipy a triky, jak nakupovat a další praktické informace. 

  • Pokud hledáte, jaké jsou možnosti doručení a zaplacení zboží, mrkněte na stránku Doprava a platba.
  • Jestli mě chcete kontaktovat, mrkněte na stránku Kontakty.
  • A pokud Vás zajímá, kdo jsem a jak to celé dělám, mrkněte na mou stránku O Karlovi.

Všeobecné obchodní podmínky

Zde najdete aktuální Všeobecné obchodní podmínky

nahoru

Nejčastější dotazy

Dotazy k výběru zboží

Co znamená, když u produktu uvádíte, že jej nabízíte ve více variantách?

  • Většinu produktů mám v množství jednoho kusu. Může se ale stát, že se mi od jednoho produktu sejde více kusů. Pro větší přehlednost tyto kusy zařadím do jedné karty produktu a ke každému kusu uvedu, v jakém je stavu, přidám fotky a doplním cenu. Poznáte to jednoduše. Pokud mám od jednoho produktu více kusů, pak v detailu produktu napíšu, že produkt nabízím ve více kusech v různé kvalitě a stavu.
    Výběr zboží z více variant Výběr zboží z více variant

nahoru

Dotazy k objednávkám

Je možný nákup bez registrace?

  • Je. Pokud se sami nepřihlásíte, tak Váš nákup beru jako nákup bez registrace. Musíte ale pokaždé vyplnit své údaje.
  • Pokud byste si chtěli při opakovaných nákupech ušetřit práci, stačí se zaregistrovat a před dokončením objednávky se přihlásit.

Jak se mohu zaregistrovat?

  • Je to jednoduché. V pravém horním rohu klikněte na odkaz registrace:
    Registrace - krok 1 Registrace - krok 1
  • Zadejte svou e-mailovou adresu a heslo. Heslo je pro kontrolu potřeba zadat 2x:
    Registrace - krok 2 Registrace - krok 2
  • Ve své e-mailové schránce naleznete odkaz, kterým je třeba registraci potvrdit. Jakmile tak uděláte, budete u rovnou přihlášení a využívat výhody registrovaného uživatele:
    Registrace - krok 3 Registrace - krok 3

Jak se přihlásím?

  • Stačí v pravém horním rohu kliknout na odkaz přihlášení:
    Přihlášení - krok 1 Přihlášení - krok 1
  • Zadáte své přihlašovací údaje a kliknete a tlačítko "Přihlásit se". To je celé 🙂
    Přihlášení - krok 2 Přihlášení - krok 2
  • Abyste se mohli přihlásit, musíte být zaregistrováni.

Kolik stojí dodání zboží?

  • Záleží na tom, jakou metodu doručení si vyberete. Cenu doručení každého kousku najdete vždy v detailu produktu v záložce Cena dopravy.

Je nějak omezený počet položek, který mohu zakoupit v jedné objednávce?

  • V případě platby předem žádné omezení není. Za každých 15 položek v objednávce ale zaplatíte znovu poštovné.
  • V případě objednávky na dobírku je počet položek v objednávce omezen na maximálně 10 kusů.
  • Příklad č. 1: Chcete objednat 15 položek s platbou předem. Zaplatíte jedno poštovné.
  • Příklad č. 2: Chcete objednat 16 položek s platbou předem. Zaplatíte 2x poštovné.
  • Příklad č. 3: Chcete objednat 31 položek s platbou předem. Zaplatíte 3x poštovné.
  • Příklad č. 4: Chcete objednat 11 položek s platbou na dobírku. Taková objednávka Vám nepůjde vytvořit. Pro počet položek 11 a více dobírku vůbec nenabízím.

Lze zakoupit více kusů od jedné položky?

  • Je to možné, ale pouze v případě, že je více kusů k dispozici. Počet kusů dané položky, které jsou k dispozici najdete hned pod stavem zboží: Více kusů od jednoho produktu Více kusů od jednoho produktu
  • Nákup více položek provedete tak, že do košíku vložíte jednu položku a následně v prvním kroku košíku tlačítky + a - nastavíte požadovaný počet kusů: Více kusů od jednoho produktu v košíku Více kusů od jednoho produktu v košíku

Jak zjistím, že je moje zboží připraveno k vyzvednutí?

  • O tom, že je zboží připravené k vyzvednutí na zvolené pobočce, Vás budu vždy informovat e-mailem. Nechoďte pro zboží, dokud ode mě nebudete mít potvrzené, že je připravené. Šli byste zbytečně 🙂

Je možné si zboží pouze prohlédnout?

  • Zboží si můžete prohlédnout na fotografiích na webu v detailu produktu. Pokud jej chcete vidět naživo, jedinou možností je si zboží objednat a nechat si jej doručit. Pokud by se Vám nelíbilo, nebo nevyhovovalo, lze jej do 14 dní vrátit.

Jak mohu zjistit aktuální stav své objednávky?

  • Nejlepší možností je přes odkaz, který Vám pošlu v okamžiku vytvoření objednávky. Pod tímto odkazem vidíte vždy aktuální stav Vaší objednávky.
  • Duhou možností je po přihlášení ve Vašem profilu, kde uvidíte, v jakém stavu se objednávka aktuálně nachází. Také mi můžete zavolat, nebo napsat e-mail- viz kontakty.

Kdy vzniká kupní smlouva?

  • Teprve nový občanský zákoník, který platí od 1.1.2014, upravuje mimo jiné také podmínky pro nakupování na internetu. Vznik kupní smlouvy je v něm definován jako přijetí veřejné nabídky (= doručení objednávky spotřebitelem). Prakticky to znamená, že jako spotřebitel si v obchodě vyberete zboží, vložíte jej do košíku a po vyžadovaných krocích potvrdíte objednávku. Tento postup je detailně popsán v části Jak nakupovat.

Jak je to s DPH?

  • Všechny ceny, které vidíte u mě na e-shopu jsou včetně DPH. Podle toho, kdo je u dané položky mým dodavatelem, je u dané položky sazba DPH buď 0 %, nebo 21 %, resp. 15 %. Problematiku DPH u prodeje a použitého zboží řeší § 90 zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty.
  • Jste spotřebitel? Pak Vás z pohledu objednávky u mě pravděpodobně problematika DPH vůbec nezajímá 🙂 Ceny, které vidíte, jsou pro Vás konečné.
  • Jste podnikatel a nejste plátce DPH? V takovém případě pro Vás rozdělení DPH také není důležité, protože si nemůžete nárokovat její vrácení. Ceny, které vidíte, jsou pro Vás konečné.
  • Jste podnikatel a jste plátce DPH? Pravděpodobně tedy budete po státu nárokovat vrácení DPH. Zde pak záleží, kdo je u které položky dodavatelem. Pokud je to soukromá osoba, je sazba DPH 0 % a přestože zde nárokovat vrácení DPH můžete, je to zbytečné, protože není co vracet. Pokud je dodavatelem podnikatel, pak můžete danou položku zahrnout do nákladů a nárokovat vrácení DPH 21 %, resp. 15 %. Konkrétní sazbu DPH daného produktu najdete vždy na faktuře. Poštovné je vždy s 21% sazbou DPH.

Pokud Karel nabízí slevu, platí na všechny produkty?

  • Pokud není přímo u nabídky uvedeno, na jaké produkty sleva platí (například sleva pouze na produkty označené štítkem "akce"), platí sleva na všechny produkty, které jsou označené jako na centrálním skladě. Pokud není uvedeno jinak, tak na produkty označené jako na externím skladě sleva nikdy neplatí.

nahoru

Dotazy k reklamacím a odstoupení od kupní smlouvy

Poskytuje Karel na zboží záruku?

  • Ne, Karel není prodejcem zboží, proto záruku poskytnout nemůže. Ale pomohu Vám s uplatněním záruky pokud vyplníte tento formulář. Na nové zboží je ze zákona poskytována záruka 24 měsíců. Na zboží použité, nebo na zboží se sníženou hodnotou může být záruka zkrácena na 12 měsíců.

Kde mohu záruku uplatnit?

  • Záruku můžete uplatnit u prodejce uvedeného na faktuře, kterou jste při nákupu zboží dostali. Pokud je prodejcem zboží firma PZ Logistic a.s., prosím, vyplňte tento formulář a tím vyřízení reklamace výrazně uspíšíte.
  • Vzhledem k nabídce bazarového zboží bohužel nedokáži říct, zda u jednotlivých produktů ještě platí tovární záruka přímo od výrobce. Vždy se ale můžete zkusit obrátit s dotazem na autorizovaný servis daného výrobce.

nahoru

Ostatní dotazy

Jak se přihlásit k odběru newsletteru?

  • Úplně nejjednodušším způsobem bude, pokud vyplníte svůj mail v patičce mého webu. Na tuto adresu Vám pak budu zasílat super nabídky a další skvělé akce a slevy.
    Odběr Newsletteru Odběr Newsletteru

Jak se odhlásit z odběru newsletteru?

  • První a nejjednodušší možností je, pokud přímo v e-mailu, který si nepřejte dostávat, kliknete v patičce na odkaz "Odhlásit z odběru newsletteru". Tím se automaticky ihned odhlásíte.
  • Druhou možností je, že odpovíte na newsletter, který jste ode mě dostali, že si nepřejete další nabídky dostávat. Vyřadím Vás z databáze příjemců ručně.
  • Pokud byste si to v budoucnu rozmysleli, můžete se k odběru přihlásit kdykoliv znovu - viz bod Jak se přihlásit k odběru newsletteru?.

nahoru